גבע – כלבים ומזון

מקרה חירום – מה עושים?

המון כלבים זקוקים בחודשי החורף לטיפול וטרינרי. לידיעתכם, לא מדובר בטיפולים שגרתיים ולא במתן תרופות להקלה מפני שיעול ושאר מחלות חורף פופולריות, אלא במקרי חירום.

במהלך החורף סדר היום של כולנו מקבל תפנית ורובנו הופכים לדובי קוטב לבנבנים, המסרבים בכל תוקף לצאת מהמאורה החשוכה והחמימה. כל יציאה מהבית, ולא משנה לאיזו מטרה, נחשבת למשימה בלתי אפשרית.

מי שעוקב אחרי המדור, מודע לעניין שכל בעיה רפואית והתנהגותית תלויה בתפקודו של הבעלים, לכן בפעם הבא שיבקש כלבכם לצאת לצרכים, בקשו מאחד הילדים לקחת אותו לטיול. אל תהיו רשלנים! אזכיר, כי כלב שנפגע, מבחינתנו נמצא בחוסר הכרה, מאחר ואינו יכול להסביר לנו היכן נפגע ומה נשבר לו. לכן חשוב שתדעו מה לעשות!! איך לעשות והכי חשוב מה לא לעשות!!!

1. החיים הם לא ערוץ הסרטים! התקשר לוטרינר ודווחו על מקרה חירום.
2. התקרב לכלב באופן נינוח ומרגיע, אמרו את שמו פעמים רבות. היזהרו, הכלב עלול לתקוף גם אתכם מרוב כאב ופחד.
3. הסתיים תהליך הזיהוי, הניחו שמיכה ליד הכלב והזיזו בעדינות את גופו לעבר השמיכה, שתשמש כאלונקת פינוי. בקשו מחברים (מומלץ מארבעה איש) עזרה להוביל את הכלב לרכב הפינוי.
4. רצוי ונחוץ שליד הכלב תהיה נוכחות אדם בזמן הנסיעה.

עדיף לפנות את הכלב למרפאה הוטרינרית ולא להזמין את הוטרינר למקום. מאחר ובמרפאה יזכה הכלב לטיפול איכותי יותר.

אם מסיבה כל שהיא אין באפשרותכם לפנות את הכלב לוטרינר והזמנתם וטרינר למקום, מומלץ להגיש לכלב עזרה ראשונה על מנת לשמור על תפקודן של המערכות החיוניות, ובכך למנוע החרפה במצב – עד בואו של הוטרינר.

אז מה עושים?

פתחו דרכי אוויר וסלקו הפרשות.
אם הכלב לא נושם כרגיל אך ליבו פועם, התחילו מיד בהנשמה דרך אפו, כשפיו סגור בעזרת יד ימין שלך, בקצב של שלוש שתיים, כלומר שלוש שניות הנשמה ושתי שניות מנוחה. ודאו כי לכלב יש דופק תקין (60-130), הניחו את היד מתחת למרפק רגל ימין של הכלב. אם אין דופק, התחילו בעיסוי לב: השכיבו את הכלב על צד ימין אם אפשר, ולחצו בחוזקה. עם שתי ידכם מאחורי המרפק הימיני של הכלב, על הלב ולכיוון המוח. יש לבצע כ – 70 לחיצות, על מנת לדמות את פעולת הלב, וכמובן המשיכו בהנשמה. אל תתייאשו, המשיכו עד בואו של הוטרינר. במידה וההחייאה הצליחה, התחילו בחבישת וחיטוי פצעים בכדי למנוע זיהומים.

שימו לב! מדובר בהצלת חיים. הכלב בעצם כבר מת ואתם מחיים אותו.

מה לא עושים?
כלבים בעלי אף פחוס מתקשים בנשימה בזמן שיגרה, לכן יש להימנע במיוחד מלשים מחסום פה במקרה חירום.

הטיפ של "טופי":

ישנם וטרינרים שמעבירים קורסים בעזרה ראשונה מומלץ ביותר.

שלכם
גבע צין
מאלף כלבים.
052-962763
*כל האמור לעיל הנו בגדר המלצה בלבד, יש תמיד להתייעץ עם וטרינר.

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה