גבע – כלבים ומזון

מספר דרכים להגיע לצייתנות

האם לאלף את הכלב לבד או להיעזר במאלף כלבים מקצועי? ואם להיעזר, אז האם כדאי שהמאלף יבוא לביתנו? או האם טוב יותר לשלוח את הכלב לפנסיון או אולי כדאי להירשם לקורס לאילוף כלבים בו הכלב הוא חלק מקבוצה של כלבים ובעליהם?

שאלות שכיחות אלה מתעוררות אצל כל משפחה שבבעלותה כלב ורוצה לאלף אותו. המדור מציג 4 שיטות מקובלות.

אילוף עצמי:

לעשות עיסקה טובה ולא לשלם כלום – זהו חלומו של כל יהודי. שיטת אילוף זו עונה לחלומנו, שכן בזכות שיטה זו הכלב יהיה ממושמע מבלי שנשלוף מכיסנו את פנקס ההמחאות. בספריה הציבורית תוכלו למצוא בין המדפים עשרות ספרי הדרכה צבעוניים בהם מוסבר כיצד לאלף את הכלב באופן עצמאי. חסרונה המשמעותי של שיטה זו הוא בתוצאה הסופית שלרב איננה קרובה ולו במקצת לצייתנות. הרמה שתתקבל היא משמעת אקראית. מאחר ובספרים מוסבר הנושא בצורה מקיפה ואין התעכבות על הפרטים הקטנים, עלולות להיווצר מספר בעיות התנהגות (תוקפנות, פחדנות וכו'). בקיצור שיטה זו מתאימה לבעלי כלבים שלא מעונינים בכלב צייתן, אלא בכלב שניתן לשלוט בו בלבד.

אילוף בפנסיון:

זמן קצר ותוצאה סופית גבוהה אלו הם היתרונות של שיטה זו בה כלבכם שוהה שלושה שבועות בפנסיון לכלבים ועובר על ידי מאלף כלבים מקצועי סדרת אימונים מרוכזת המורכבת לרב משלושה מחזורים יומיים בוקר, צוהריים וערב. לאחר תקופת אימונים זו יציג המאלף במספר דקות את הרמה שהתקבלה. ולאחריה תקבלו הנחיות נקודתיות מהמאלף להמשך התהליך. החסרונות של שיטה זו הם שניים. הראשון מחיר, זו השיטה היקרה ביותר והשני חפיפה ותיאום. כלומר, מאחר והכלב למד לציית למאלף ולא לכם, יש צורך לבצע חפיפה שלרב לא מתבצעת בעקבות המרוץ היומיומי של החיים.

לסיכום, שיטה זו מתאימה לכל משפחה שרוצה כלב צייתן ואשר תוכל להמשיך ולשמר את התהליך.

אילוף בהדרכה פרטית של מאלף:

שיטה זו טובה לאילוף כלבים וזאת מאחר ומעבר לאילוף הכלב אתם לומדים בעצמכם כיצד לאלף כלבים. יתרון נוסף לשיטה זו הוא בכך שאתם קובעים את הימים והשעות של האימונים עם המאלף. לרוב הופך המאלף להיות ממש חבר למשפחה ומעבר למשמעת ולצייתנות מלמד המאלף את הכלב פקודות נוספות ופותר בעיות התנהגות נקודתיות בחיי היומיום. החיסרון שהאילוף נמשך זמן רב כשלושה חודשים ויקר יחסית.

אילוף בהדרכה קבוצתית של מאלף:

"קשה באימונים קל בקרב" – הסיסמא השחוקה הזו מתמצטת בתוכה את היתרון המשמעותי של השיטה, שכן כבר באימון הראשון נאלץ הכלב להקשיב לכם כשמסביבו זרים וכלבים שאינם מוכרים לו המהווים גירוי עצום בשבילו. בהמשך הקורס ייאלץ הכלב להקשיב ולציית רק לפקודות של בעליו ולא לפקודות שנאמרות בקרבתו. החיסרון, שהאילוף נמשך זמן רב כשלושה חודשים. ראוי לציין כי שיטה זו לא מתאימה לכלבים תוקפניים.

הטיפ של "טופי":

אילוף יכול לגרום למהפך בחיי השותפות בין הכלב לבני הבית

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה