גבע – כלבים ומזון

חנות

יש לי שאלה

יש לי

שאלה

אתם שואלים, אנחנו עונים!

שאלות שאתם שאלתם ואנחנו ענינו...

סירוס הוא ניתוח פשוט שתפקידו למנוע ילודה מיותרת וסבל לבעלים שכן כלב שמריח כלבה דורשת יעשה הכל על מנת להגיע אליה, מבחינת הכלב הניתוח לא כואב ופשוט למדי. יש ויכוח מוסרי האם אנו בני האדם יכולים לקבוע לכלב אם יביא צאצאים לעולם או לא, אך בפועל ברגע שהחלטנו לקחת את הכלב אלינו הבייתה כבר התערבנו.
מרבית הוטרינרים ממלצים על הניתוח ואני בתור מאלף כלבים גם ממליץ שכן הכלב ניהיה רגוע יותר כמו כן כלב לא מסורס הוא כלב בעל סיכון גבוהה למות בשל דריסה ולעיתים תכופות הכלב חוזר פצוע לחלוטין לאחר קרבות עם כלבים על נקבה דורשת אחת.

אני אישית תמיד ממליץ לבחור בכלב מעורב, אבל אם הבן שלך רוצה רועה גרמני גזעי עליו לבדוק מה המטען הגנטי של הגור. בקשו מהמגדל להראות לכם את התעודות של ההורים והסבים של הגור שלכם. בתעודה כתוב בפרוש מה דרגת האגן יש מס' דרגות: A,B,C,D האות A מייצגת את הרמה הגבוהה ביותר כלומר שהכלב נקי..אם כל השושלת בעלת דרגות A ו B סימן שהגנטיקה טובה, אך חשוב לציין כי גם גורים להורים נקיים לחלוטין יכולים לחלות במחלת האגן בגיל צעיר. על כן יש פה גם מרכיב של מזל. המחלה תוקפת בעיקר בגיל מופלג ובואפן נדיר צצה בגיל צעיר. שם המחלה הוא: היפדיספלאזיה ובתרגום חופשי "אין מיקום טוב לאגן" הכלב בעצם סובל מכאבים כי הגוף מפתח סיביב קלציום למלא את הרווח שנוצר וזה מה שכואב לו.

שלום לך לפי מה שאת מתארת מדובר על בעיית עור הנובעת מטפיל עור ידוע ומוכר ושמו דמודקס. טפיל זעיר זה נמצא תמיד בריסים ובשיער שליד העין. בעת חולשה הוא פורץ ומתרבה ובעצם "אוכל" את העור של הכלב. מתפתחת מוגלה וזה הריח החריף שאת מריחה. יש לקנות תרופה בשם איוומק ולתת לכלב באופן אוראלי(מתן לפה ולא לוריד) אם את חוששת מומלץ לקחת אותו לוטרינר אך קחי בחשבון שזה יעלה כסף רב..על כן מומלץ לתת את התרופה וזהו..הרי לא תקחי כלב לוטרינר אחרי שתגלי שיש קרציות,ובכן זה טפיל בדיוק כמו הקרציה.
* כל הנאמר הוא המלצה בלבד. תמיד מומלץ לקבל ייעוץ מוטרינר

ככל הנראה לכלב שלך יש בעיית שיניים או יכול ליהיות שנתפס לו משהו בשן וגרם לדלקת. לפני כחודש כלב של שכן שלי תפס מחבר של צינור טפטפות. המחבר נפתס לו בשן ואף אחד לא שם לב רק אחרי שהחל ריח חריף בדקנו וראינו כי חתיכת הפלסטיק"התלבשה" על השן וגרמה לרקיבון קל. פתחי את הפה של הכלב ותסתכלי אם את לא רואה כלום זה ככל הנראה רקיבון פנימי. מומלץ לבדוק אתל וטרינר

הכלבה שלך סובלת מבעיית עיניים ושמה קטרקט לה מרכיב תורשתי. במידה והרשתית לא נפגעה ניתן להסיר את הקרום הסגלגל המונע ממראות ותמונות לחדור לעין, מומלץ לקחת את הכלבה לוטרינר המומחה לעיניים. יש בארץ שתי מרפאות הראשית שבהן לדעתי היא של ד"ר חווי צרפתי הנחשבת למומחית בתחום רפואת העיניים.

לכלבי קוקר ספנייאל יש בעיות אוזניים ידיעות. האוזניים שלהם שמוטות ושעירות ולכן אוויר לא חודר פנימה. על פי רוב גם קוצים נתפסים בפרווה הפנימית ולעיתים חודרים לתעלת האוזן. 99% שיש לה גוף זר באוזן. נסו לבחון בעין אם יש גוף זר או נוזל חום אדמדם(מוגלה) מומלץ לקחת את הכלבה לוטרינר וזה יבדוק בעזרת מכשיר מה יש באוזן ינקה ואפילו יתן אנטיביוטיקה. מומלץ אחת לשבוע לנקות את האוזן ע"י פד גזה של בני אדם ולא עם מקל ניקוי אוזניים.

הכלבה שלך סובלת מחרדת נטישה. ברגע שהיא לבד היא מנסה לעשות הכל לצאת ולפגוש חברה. על כן מומלץ להשאיר רדיו דולק או טלוויזיה בתוך החדר. כמו כן מומלץ להשאיר אותה לבד בחדר קטן פנימי כשאתם בבית אם היא תגרד את הדלת ותיילל תגשו לדלת ותתנו מכה על הדלת…אם לא יפתר פנו אליי ונאלף אותה יותר מקצועי

בגדול כלב נחשב לאוכל כל בדיוק כמו איחיו השועלים,הזאבים ושאר כלביים..לכן מבחינה רפואית ניתן. הבעיה שמזון בייתי עלול לגרום לצואה רכה ולפציעות במעיים. ולכן הרבה מאוד מגדלים ווטרירנים ושאר אנשי מקצוע מתחום הכלבנות מתנגדים. מבחינה סטטיסטית כלב שנפצע מעצם זה משהו באמת נדיר. אצלי בכלבייה האכלנו במשך כ 4 שנים את כל הכלבים משאריות של מטבח מוסדי וכל הכלבים שמנים ולא נפצעו ולו פעם אחת..אגב הכלבים יותר אוהבים זאת