גבע – כלבים ומזון

אהבה עד מוות

פעם שמעתי בתוכנית רדיו, שהסיבה השכיחה ביותר לרצח היא אהבה נכזבת. גם בקהילת הכלבים, הסיבה השכיחה ביותר למוות היא אהבה נכזבת, או ליתר דיוק זיווג נכזב, כי בעולמם של הכלבים – לרגש האהבה אין מקום! הכל הורמונים, ורק הורמונים. כלב בתקופת הייחום שלו פשוט מוכן להרוג את עצמו בשביל חצי שעה של שיכרון חושים.

הכלבה המסכנה סובלת מהטרדות של זכרים מכל הגדלים. לפעמים ההטרדות גורמות גם למחלות ובעיות רפואיות, כגון דלקת הנרתיק, פיצוץ כלי דם וניתוח קיסרי ( זיווג בין זכר גדול לנקבה ננסית).

משפחה המגדלת כלבה, זוכה לשומר סף שעיר ונבחן, שלא נותן לאף אחד להיכנס לחצר הבית, והכוונה היא באמת לאף אחד, כולל בני המשפחה. הגינה נראית כמקום שהתקיים בו פסטיבל כלבים (האחרון במילניום), וניתן לסכם במלה אחת את מה שקורה שם: ס – ב – ל ! בעלי כלבים שעוברים את "החוויה" הזו, מבינים כי ישנו פתרון אחד ויחיד – ניתוח למניעת יילודה.

את העיקור מומלץ לבצע מגיל חצי שנה ולא מאוחר יותר, וכך למנוע את תופעת ההשמנה, מאחר והאיזון ההורמונלי משתנה בגופה של הכלבה. העיקור עולה בין 500-700 ש"ח, תלוי בגודל הכלבה. סירוס הזכר עולה 450 ש"ח לכל הגדלים ואפשרי מגיל שמונה חודשים. ישנה גם זריקה נגד ייחום, אך זהו פתרון זמני ויקר. זריקה אחת עולה, למשל, בין 140-160 ש"ח והמינון בשנה הראשונה של הכלבה הוא שלוש זריקות ולאחר מכו פעמיים בשנה.

הטיפ של "טופי":
יש כלבה מיוחמת, הכלב משגע אתכם, ואינכם רוצים לסרס אותו, קחו סמרטוטים ישנים והניחו בקרבת הכלבה המיוחמת אלה הוא נמשך, לאחר חצי שעה קחו סמרטוט אחד ותנו לכלב הוא לא יזוז מהסמרטוט מילימטר יש להחליף לפי הצורך.

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה