גבע – כלבים ומזון

גידול כלב או חתול בעת מיתון…מה עושים?

כמעט בכל דף בעיתון תמצאו כתבה או ידיעה הקשורה למיתון ולמשבר הכלכלי שפוקד את העולם כולו ולפי מומחים יגיע גם לישראל(או שכבר הגיע). גידול כלב בבית נחשב למותרות וההיסטוריה מוכיחה כי בתקופת משבר, מלחמות או אסונות טבע הראשונים ששוכחים אותם הם בעלי החיים ובמיוחד הכלבים. פתאום הכלב הוא כבר לא ידידו הטוב של האדם. כן ככה אנחנו בני האדם ברגע שקצת קשה לנו אנחנו הופכים לחיות….

מאלף הכלבים גבע צין (32) מנסה להסביר כיצד ניתן להקטין עליות בכל מה שקשור לגידול חיות מחמד וכמובן בלי לפגוע באיכות החיים, כמו שנהוג לומר אצלנו בני האדם ללא הרעת תנאים…

פנסיון לכלבים: למרות המיתון אין מנוס מלנסוע לבקר את הנכדים, לטוס לחו"ל למטרות ביזנס או סתם לרדת לאילת לסוף שבוע במלון. לא תמיד מספיק הכסף גם לנופש וגם לפנסיון לכלבכם האהוב. בשנים האחרונות צץ תחום חדש בשוק הכלבנות הישראלי והוא מוליכי כלבים – דוגיסטר. מדובר על סטודנטים ונערים צעירים שתמורת סכום סמלי הכלב שלכם יזכה לטיול ויחס כשאתם לא בבית. היתרון הוא עצום: גם מדובר בהוצאה כספית מינורית וגם הכלב שלכם נשאר "בשטח" שלו הוא לא נידבק בקרציות ובפרעושים לא יוחלף לו המזון והחשוב מכל!! יש מישהו שמסתובב בביתכם ובגינה שלכם מה שיקטין את הסיכוי שגנבים "יבקרו" אתכם.

מזון יבש לכלבים:המזון היבש היא ההוצאה הכבדה ביותר למי שמגדל כלב (או חתול) טווח המחירים הוא עצום מ – 120 ₪ לשק (20 ק"ג) ועד 290 ₪ ואפילו יותר… מעבר לכך שמדובר בהוצאה כבדה וחודשית אני יכול לומר לכם שהכלבים לא ממש מתים על זה…כלומר אם תציעו לכלב שאריות מזון בייתי או מזון כלבים יקר ואיכותי? מרבית הכלבים יעדיפו את שאריות המזון הביתי ! הרי מה עדיף לאכול קמח עוף? או שאריות של עוף? מוצרי לוואי מתעשיית האורז והבשר? או אורז ובשר אמיתי? בנוגע לבריאות אני מאכיל כבר שלוש וחצי שנים כ – 60 כלבים ביום משאריות מזון בייתי והם בריאים ושמנים, והכי חשוב זוללים הכול ולא משאירים פירור. לכן אם יש באפשרותכם לתת לכלב שאריות: מחדר האוכל בעבודה, מהבית או ממסעדה קרובה לביתכם? עשו זאת ! גם תחסכו מאות שקלים בשנה וגם הכלב שלכם ייהנה מכל רגע.

ביקור אצל הווטרינר: הקפידו לטפל בכלב כראוי אל תזניחו ותנו לו חיסונים בזמן. הוכח כי כלב שמור ומטופח כמעט ולא מגיע לווטרינר. טיילו רק עם רצועה בפארקים מה שיקטין את הסיכוי לקרבות בין כלבים ולפציעות מיותרות והחשוב מכל ימנע לחלוטין את הסיכוי לפגיעה של כלי רכב בכלבכם האהוב. ואם כבר הגעתם לווטרינר אל תהיו אחוזי בהלה וישר תסכימו למה שאומר הווטרינר גשו תמיד לדיאגנוזה נוספת התייעצו טלפונית ואם כבר הגעתם לרגע התשלום תתווכחו על המחיר. משום מה בעלי כלבים ינהלו משא ומתן עם כל נותן שירותים: הגנן, טכנאי המחשב ונהג המונית אך עם הווטרינר מה פתאום…מה שהוא אמר קדוש.. ובכן זו טעות נסו לפתוח במשא ומתן אולי תקבלו הנחה? את הלא כבר יש לכם! לא?

תספורת לכלב: אינני מבין מדוע אנשים מספרים את כלביהם, זה מיותר ולא תורם מאום. נשירת השיער נשארת, זה לא תורם לצינון הכלב ההפך הפרווה מבודדת מחום השמש בקיצור זה סתם הוצאה מיותרת, למעט כלבים גזעיים, אשר משתתפים בתערוכות ולהם תספורת גזע אופיינית המחויבת בתקן הגזע.

צעצועים: תעשיית הצעצועים לכלבים ולחתולים נובעת מהאנשה- הופכים את הכלבים והחתולים לבני אנוש. בחנויות עשרות צעצועים הנראים כמו חפצים שלנו בני האדם: עיתון מגולגל מפלסטיק, סטייק מגומי, תרנגולת מסיליקון… ובכן לכלב ולחתול זה לא משנה אם הצעצוע מהפלסטיק נראה כמו סטייק מצפצף או כדור טניס פשוט הוא לא מבין שזה סטייק!! לכן על תבזבזו כסף על צעצועים מיותרים קנו כדור טניס או כדור גומי לחתול וזה יעשיר את זמנם באותה מידה.

חול חתולים: הינו מוצר החוסך לנו טרחה וטוב לעצלנים שבינינו. הבעיה שהוא יקר מאוד בשל העובדה כי יש להחליפו מספר פעמים בחודש… תלוי אם מדובר בחתול או חתולה, חתול למשל, מטיל יותר שתן. מעבר לכך שמדובר במוצר יקר, הוא לא תורם לאיכות הסביבה שגם ככה התדרדרה בשנים האחרונות. ובכן יש פיתרון: אסלה לחתולים litter kwitter חלק מחנויות לחיות המחמד לא ממליצות עליו בשל ניגוד עניינים, הרי עדיף להן למכור אחת לחודש חול לחתולים יקר ואיכותי ולא מתקן רב פעמי. עלות מתקן כזה משתנה מאחר ויש מוצרים מקוריים ויש זיופים תוצרת סין. מה שבטוח המתקן מחזיר את עצמו תוך תקופה קצרה.

הכותב הוא מייסד כלביית גבע שבדרום, בעל ניסיון עשיר באילוף וטיפול בכלבים.

אהבתם את המאמר? שתפו!

בפייסבוק
בוואטסאפ
במייל
הדפסה